Krija a tüdőkapacitás növelésére

Az 1. gyakorlat a tüdő és a szív energiáit élénkíti. A 2. gyakorlat ezt az energiát használja, hogy a tüdőkapacsitást növelje. A 3. gyakorlat kiegyensúlyozza és eloszlatja a pránát. Kezdő csoportban csináld ezt a gyakorlatsot 3-szor, de a 2. gyakorlatban csak 2-3 perc légzéssel.

1. Ülj könnyű ülésben. Emeld fel a két karodat derékszögben hajlított könyékkel. Most hajlítsd a csuklódat, hogy a tenyereid fölfelé nézzenek. Tartsd ezt a testhelyzetet 1 percig.
Befejezés: Mély belégzés és tartsd 10 másodpercig. Kilégzés. Ismételd meg még 3-szor azután kilégzés és tartsd kint a levegőt, Gyökérzár. Belégzés, kicsit tartsd, kilégzés.

2. Ülj könnyű ülésben kezek vénusz zárban az öledben. Végezz Hosszú Mély Légzést 10 percig. Minden egyes belégzéssel teljesen tágítsd és emeld a bordákat. Ha nem vagy hozzászokva a teljes, mély, lassú légzéshez érezhetsz enyhe szédülést. Ez ritkán fordul elő és hamar el is múlik. Erős koncentrálás a szemöldökpontra a legtöbb esetben enyhíti. Ha hosszaban fennáll, állj meg és izonyosodj meg róla, hogy a légzésmintád helyes, nem légzel-e fordított légzésel. Ha kezdő vagy lélegezhetsz rövidebb ideig, rövid szünettel, aztán térj vissza légzéshez amíg az idő le nem jár. Nagyon hamar képes leszel a teljes ideig kényelmesen végigcsinálni növekvő kitartással, éberséggel és vitalitással. Ez után a gyakorlat után azonnal kezdd a következőt.

3. Ülj nyújtott ülésbe. Hajolj előre és fogd mega nagylábujjad. Belégzés, kilégzés, tartsd kint a levegőt. Pumpálj a hasadda ameddig csak tudsz, aztán belégzés és kilégzés; ismételd még 2-szer.

A kriját letölteted itt.