Szat Krija

A Szat Krija nagyon fontos része a Kundalíni Jógának. Egyike azon ritka gyakorlatoknak, amik önmagukban is teljesek. Ez egy  krija: egy cselekvés, vagy cselekvések sorozata, ami egy megjósolható kimenetelű folyamatot alkot. A  legtöbb krija több összehangolt gyakorlatból álló sorozat. Szat Krija egymagában is tökéletes, mint egy drágakő. Minden komoly tanítványnak el kell sajátítania ezt a kriját. Először 3 perccel kezdj, és ebből az alapból lehet fokozatosan fölépíteni az időt.

Krija-ként ez egy folyamat, ami a lényünk összes szintjén működik, képessé tesz arra, hogy könnyebben reagáljunk a saját magunk finomságára és teljességére. Közelítsd meg türelemmel, kitartással és fokozatossággal, és biztos az eredmény. Ha nagyon kevés az időd és egy gyönyörű gyakorlást szeretnél, tedd ezt a kriját a napod részévé.

„Szat Nam a bijmantra, vagy magmantra. Kicsi és erős. Nagy dolgok nőnek belőle. Ha nincs a sorsodba írva, hogy Istennel leszel és ismerni fogod a magasabb tudatosságot, ez a mantra belevési a sorsodba. Szat Krija megtisztítja a lényed. Betegség, gyengeség, tehetetlenség, lustaság és negatívitás – minden oda nem való dolog elhagy.”

Yogi Bhajan

Szat Kirja néhány jótékony fizikai hatása:

Javítja az emésztést. A krija alap testhelyzete a szikla póz. Erről azt mondta Yogi Bhajan, a sziklát is megemészted  ebben a pózban. Kombinálva a köldök ritmikus mozgásából származó folyamatos enyhe belső masszázzsal,  nagyon jótékony hatással van az emésztésre és belső szervekre.

A Szat Krija  direkt stimulálja a második csakra szexuális és kreatív energiáit, átirányítja és kiegyensúlyozza őket. A túlzott szexuális energiákat fölfelé irányítja, ezzel értékes gyógyító energiát ad a testnek. Lenyugtatja és elengedi a  fóbiákat a szexuális viselkedéssel, potenciával, kapacitással kapcsolatban.

Erősíti az idegrendszert, nyugtatja az érzelmi zavarodottságot. Erősíti a szívet, kiegyensúlyozza a vérnyomást. Stimulálja a nyirokrendszert, ezzel segít a méreganyagok eltávolításában.

Hogyan végezd:

Ülj sarokülésben, a két karodat nyújtsd felfelé, öleljék  a füledet. Legyen a karod függőleges, a könyököd nyújtva. fond össze az ujjaidat, a mutatókat tartsd nyújtva, a tenyered összeérintve. Gerinced legyen egyenes, áll kicsit behúzva. a Szat Nam mantrát zengesd a következőképpen: “Szat”-ra behúzod a köldököd, “Nam”-ra ellazítod. Koncentrálj a köldöködre. Végezd 3-31 percig.

Befejezéshez: Tartsd a pózt, belégzés, gyökérzár, nyújtózkodj fölfelé. Kilégzés, belégzés, teljes kilégzés, maha mandh, azaz gyökérzár és rekeszizomzár és torokzár egyszerre, szorítsd az egész törzsedet. Lazíts ugyanannyi ideig, mint ameddig a gyakorlatot végezted.

A gyakorlat részletes leírását megtalálod itt.

Kellemes gyakorlást!