Nyugodt szív meditáció

Ez a Kundalíni Jóga meditáció érzelmi szinten a világos érzékelést segíti, a magaddal és másokkal fennálló viszonyodban. Ha zaklatott vagy a munkahelyeden, vagy egy személyes kapcsolatban, végezd ezt a meditációt 3–15 percig, mielőtt eldöntenéd, hogy miként reagálj. Ezután cselekedj teljes szívedből. Fizikai szinten ez a meditáció erősíti a tüdőt és a szívet.
A finom prána erő megfelelő elhelyezkedési központja a tüdő és a szív. A bal tenyér a prána természetes központjában helyezkedik el, és ezen a ponton valóságos nyugalmat hoz létre. A jobb kéz, mely a cselekvést és elemzést végzi, befogadó, ellazult mudrában van, a béke helyzetében. A teljes póz a nyugalom érzetét kelti. Technikailag egy nyugalmi pontot hoz létre a prána számára a szívközpontban.

A meditáció tökéletes kezdők számára. Megnyitja a légzés tudatosságát, és kondicionálja a tüdőt. Ha “a lehető legtovább” bent vagy kint tartod a levegőt  ügyelj arra, hogy ne kapkodj levegő után, és ne erőltesd meg magad, amikor ismét lélegezni kezdesz.
Csoportban próbáld 3 percig. Ha több időd van, próbáld 3-szor 3 perces időtartamokban, közben 1 perces pihenőkkel, összesen 11 percig. Haladó gyakorlók a koncentráció erősítéséhez és a megfiatalodáshoz 31 percre építhetik fel a meditációt.

Hogyan végezd:

Könnyű ülésben alkalmazz enyhe dzsalandár bandhát.

SZEMEK: Csukd be a szemed, vagy nézz egyenesen előre 1/10-re nyitott szemmel.

LÉGZÉS ÉS VIZAULIZÁCIÓ: Koncentrálja a légzés áramlására. Szabályozd tudatosan a légzésminden egyes mozzanatát. Belégzés lassan, az orrlyukakon keresztül. Ezután tartsd benn a levegőt, amíg bírod megemelt mellkassal. Teljes kilégzés finoman. Miután kifújtálminden levegőt, tartsd kinn, ameddig csak tudod.

MUDRA: Tedd a bal tenyered a melled közepére, a szívközponthoz.  Az ujjak összezárva, a talajjal párhuzamosan jobbra mutatnak. A jobb kezed tartsd gján mudrában (a mutatóujjad (Jupiter) hegye és a hüvelykujj hegye összeér). Emeld a jobb karod a jobb oldaladhoz, mintha esküt mondanál. A tenyér előre néz, a gján mudrában levő ujjakon kívüli többi három felfelé néz. A könyököd tartsd lazán az oldalad mellett, az alkar merőleges a talajra.

IDŐ: Végezd ezt a légzést hosszan és mélyen 3-31 percig.

BEFEJEZÉS: Belégzés és kilégzés erőteljesen, 3-szor egymás után. Lazítás.

pdf verzióban letöltheted innen.

Kellemes gyakorlást! Ha kipróbáltad, gyere és oszd meg a tapasztalataidat hozzászólásban!

Rendszeres jógaóráimért kattints ide.