Mágneses mező és szívközpont krija

Ez a gyakorlatsor összehangolja és erősíti az idegrendszert a szívközpontra kifejtett serkentő hatása által. Általános jó közérzetünk, boldogságunk, kapcsolódottságunk érzete az egyéni pszicho-elektromágneses mezőnk kiegyensúlyozottságától függ. Az izmok engedelmeskednek a közvetítő idegeknek és a közvetítő idegek pozitív érzetet továbbítanak az agynak. Az idegek megfelelő karbantartása a vérösszetételben található alapvető elemektől és hormonoktól függ. Ez a gyakorlatsor kiegyensúlyozza a vér összetételét. A legjobb eredmény akkor érhető el, ha egy gyakorlatsort addig végzel, míg mesterévé nem válsz. Ha nem tudod a gyakorlatot a teljes időtartammal végezni, annyit végezz, amennyit tudsz, és lassan építsd fel.  Ha be tudod tartani az összes előírt időt, és minden gyakorlat testtartását megfelelően tudod felvenni, végezd el 40 napig a gyakorlatsort minden nap, miközben elsajátítod a mentális egyensúlyt és a teljes gyakorlatsor meditációját.

1) A szívközpont megnyitása. Könnyű ülésben tartsd a karod 60 fokos szögben, a csukló és könyök egyenes, a tenyér felfelé néz. Végezz tűzlégzést 1 percig. Ezután belégzés, tartsd benn a levegőt, és pumpáld a hasad ki-be 16-szor. Kilégzés, a légzés ellazítása. Végezd a gyakorlatkört 2-3 percig.
Ez a gyakorlat a pszicho-elektromágneses mezőt építi. Ha a könyök be van hajlítva, a pszicho-elektromágneses mező nem erősíthető megfelelően. Ha a has pumpálása után a kilégzés egyenetlen vagy ziháló, akkor a mágneses mező nagyon gyenge.

2) Rögtön ezután ülj sarokülésbe, a karok két oldalt párhuzamosak a talajjal. Lógasd lazán a kezed csuklóból. Végezz így tűzlégzést 3 percig. Belégzés, tartsd vissza a levegőt, lazíts. Ez a második gyakorlat a szívet erősíti.

3) Gyomorpumpálás. Sarokülésben tárd szét szélesre a térded, és hajolj hátra

60 fokra a talajtól. Támaszd meg a tested egyenes karral a hátad mögött. Engedd hátra a nyakad, belégzés, és pumpáld a gyomrod ki-be, míg nem bírod tovább tartani a levegőt. Kilégzés. Folytasd 1-2 percig. Ezután döntsd a gerinced hátra még további 30 fokkal, és folytasd a légzési ciklust további 1-2 percig. Ez serkenti a pajzsmirigyet, a mellékpajzsmirigyet és a köldök központot.
Ha ezeket a gyakorlatokat végzed, sosem lesz szükséged kozmetikára. A sima, fényes arcbőr és a ragyogó tekintet a gyakorlat természetes mellékterméke.

4) Ong Szohang. Továbbra is sarokülésben, szélesre terpesztett térddel tedd a homlokod a talajra, a karok előre nyújtva, ellazítva. 1 perc után kezdj hosszú, mély légzést, folytasd 2 percig. Ezután 2 percig zengesd:
ONG, ONG, ONG, ONG, SZOHANG, SZOHANG, SZOHANG, SZOHANG
Ez az agyba frissen bekerült vért az agysejtekbe táplálja, és megmozgatja a gerincfolyadékot.
Ez a gyakorlat elősegíti a drogok, mint az alkohol és a marihuána által az agyban okozott károk helyreállításában.

5) Életidegnyújtás. Ragadd meg a lábujjaidat a lábad kissé széttát helyzetében. Belégzés, kilégzés, nyújtózz előre, miközben meghosszabbítod a gerinced magját köldökből előredőlve. A fej érkezik le utoljára. Tartsd ki 1 percig.
Ez elősegíti a kiegyensúlyozottságot.

6) Hátsó fekvőtámasz. A test egyenes, a sarkak a talajon, a test felső része egyenes karokra támaszkodik. Ejtsd hátra fejed, és kezdj tűzlégzést. Séta hátsó fekvőtámaszban. 30 másodperc elteltével kezdj “sétálni” a lábadat szélesebbre tárva, míg teljesen széttárt állapotba kerülnek. Ezután sétálj a lábaddal ismét összefelé, és folytasd a sétálást tűzlégzéssel további 30 másodpercig. Belégzés, kilégzés, és helyezkedj azonnal előre nyújtásba, fogd így a nagylábujjad 1 percig. Lazíts a hátadon 3 percig.
Ez a gyakorlat a pajzsmirigyre, a hát alsó részére és a szívre fejt ki jótékony hatást.

7) Maha Mudra. Sarokülésben nyújtsd a jobb lábad előre, és fogd meg a jobb nagylábujjad a jobb középső és mutató ujjaddal, a hüvelykujj nyomja a nagylábujj körmét. A nagylábujjat hátrahúzva fogd meg a lábad bal kézzel. Az állad húzd be a mellkasod felé, a gerinc egyenes, a szem a nagylábujjra összpontosít. Mély belégzés. Kilégzésre tartsd kinn a légzést 8 másodpercig mulabandával, és a rekeszizom erőteljes zárásával. Belégzés. Folytasd 3 percig. Lazíts 5 percet a hátadon.
A Maha Mudrát a “jóga hétpecsétes titkának” is nevezik.” Hatásleírása oldalakat tesz ki. Ez a gyakorlat önmagában is végezhető.

8) Váltott lábemelés Feküdje a hátadra, fektesd a karod a fejed fölé nyújtva a talajra. Emeld a bal lábad 90 fokra és kezdj tűzlégzést 1 percig. Válts a jobb lábadra 1 percre, folytasd a tűzlégzést. Ezután emeld mindkét lábad 30 cm-re a talajtól, és folytasd a tűzlégzést további 1 percig. Lazíts  2 percig.
Ez a gyakorlat kiegyensúlyozza a pránát és apanát.

9) Gyertya. Emelkedj lassan gyertyába. Tárd szét szélesre a lábad, és végezz tűzlégzést 3 percig. Lazíts a hátadon 3 percig.
Ez a gyakorlat a pajzsmirigyre hat.

10) Váltott fej és láb emelés. Feküdj a hátadra. Belégzés, emeld fel mindkét lábad 15 cm-re a talajtól. A karod tartsd vállból egyenesen felfelé, a tenyereket fordítsd befelé. Kilégzésre engedd le mindkét lábad és emeld meg a fejed, az állad a mellkasra nyomva. Folytasd 3 percig, hosszú, mély légzéssel. Lazíts 2 percig.
Ez a gyakorlat a szívre hat.

11) Fejkörzés. Könnyű ülésben, összefont karral fogd meg a két könyököd a mellkasod előtt. Körözz a fejeddel lassan 8-as alakban 30 másodpercig az egyik irányba, majd 30 másodpercig a másik irányba. Ezután belégzés, hajolja előre a talajra. Kilégzésre egyenesedj fel amilyen gyorsan csak tudsz. Előrehajolás és felegyenesedés 10-szer.
Ez a Szívközpontra hat.

12) Meditálj a következőt zengetve: GOD & ME, ME & GOD, ARE ONE.

Ez a gyakorlatsor a “Sadhana Guidelines” című kiadvány része.

Pdf formátumban letöltheted innen.