Karokat a magasba!

A Kundalíni Jógában sokszor előfordul olyan gyakorlat, amikor valamilyen helyzetben percekig fönt kell tartani a karokat. Ez gyakran elég nagy kihívás kezdőknek, haladóknak egyaránt. Van egy jó hírem: Meg lehet csinálni! 

Minden kartartásos gyakorlat titka az egyenes gerinc. Ha azt hiszed, hogy a vállad fogja 3-5-10-20 percig a levegőben tartani a karodat, elég nehéz dolgod lesz. Az erő ami fönt tartja a kezed a gerincedben lakik. Ha odafigyelsz néhány egyszerű dologra, menni fog.

  1. a gerinced legyen egyenes
  2. a vállad legyen laza
  3. hozd az erőt a lapockáid közül
  4. gerinccel nyújtózz fölfelé

Az egyenes gerinc a megfelelő ülésnél kezdődik. Nagyon nehéz úgy egyenesnek maradni, ha az alátámasztás nem megfelelő. Éppen ezért egy hosszabb ülő gyakorlathoz érdemes valami tenni a feneked alá. Legjobb egy ülőpárna, de megteszi egy összehajtott takaró is. Ne telibe ülj rá, hanem igazítsd, hajtsd úgy, hogy egy lejtős felületet kapj. A magasabb része legyen a farkcsontod felé, a combodhoz közeledve lejtsen. Kísérletezz vele, találd meg a stabil helyzetet. Ha nem tudsz könnyű ülésben ülni, ülj széken úgy, hogy a talpad leérjen a földre és teljes felületével támaszkodjon.

Egyenesítsd ki a gerincedet, tudatosan igazítsd függőleges helyzetbe. Lehet hogy úgy érzed, hanyatt akarsz esni, de ez nem fog megtörténni. Az alátámasztás ezen az érzeten is segít.

Mielőtt felemelnéd a karod, mozgasd át a vállad kicsit, lazítsd ki. Bizonyosodj meg róla, hogy nincs fölösleges feszülés benne és a helyén van. Ha a mellkasodat kicsit előre emeled a gerinced is kiegyenesedik és a vállad is a helyére kerül.

Emeld föl a karodat. Nyújtsd a könyöködet (kivéve ha a gyakorlat hajlított kart ír elő). Ha ténylegesen nyújtva tartod a könyöködet, azzal is segítesz magadnak. Nem csak a kívánt hatás elérése könnyebb, de a pozíció megtartása is: az erő, energia áramlása akadálytalan.
Amikor úgy érzed nehéz vagy fáj, jusson eszedbe mindig a fönt leírt 4 tanács. Egyenesítsd a gerinced, lazítsd a vállad. Tartsd a karod a lapockáid közötti izommal. Lehet hogy ez most furán hangzik, de ha kipróbáltad, nem fogsz kételkedni benne. Nem a vállad tartja a karodat. A vállad teljesen laza. Függőleges kartartásnál például, ha nem laza a vállad te magad nehezíted meg a dolgodat. A karod súlyát elvezeti a laza váll.Végezd az ászanát precízen. A 60 fok egyen 60 fok, a vízszintes legyen vízszintes, a merőleges legyen merőleges, az egyenes legyen egyenes, a zárt tenyér legyen zárva, szorítsd össze.

 

Minél inkább úgy érzed, hogy nehéz, annál fontosabb a pontos kivitelezés. Tartsd a testhelyzetet és emeld a gerinced. Benned van minden erő ami ahhoz kell, hogy meg tudd csinálni.

Kicsit ellentmondásos ez a helyzet. Egyszerre kell lazítani és nyújtózkodni. Ilyenkor fejlődnek az igazi jógikus tulajdonságok. Megtanulsz elvonatkoztatni dolgoktól, helyzetektől, kicsit messzebbről nézni őket, még a kicsavart vagy nehéz vagy fájdalmas helyzetekben is lazítani. Egyszer csak majd azt veszed észre, hogy amiket ezekben a gyakorlatokban megtanultál az élet legváratlanabb helyzeteiben hasznosítod. Ez a jóga.

Hasznosnak érzed az olvasottakat?

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Egészítsd ki a képet!WordPress CAPTCHA