Élet-kaliber meditáció

Ez a meditáció az alapja lehet egy különleges szádanának. Javítja a légzés kivetülését és szabályozását. Javítja az életben a kiválóság elérésére való képességet. Ismert, hogy leküzdhető általa a közönséges depresszió és a félénkség. Elképesztően megerősíti az idegrendszert.

Ez egy olyan meditáció, melyet fokozatosan kell felépíteni és finomítani. Kezdd 3 – 5 perccel. Legyél biztos benne, hogy tökéletesen el tudod végezni a meditációt a gyakorlás választott teljes időtartamán keresztül. Amennyiben nem, csökkentsd az időtartamot, és építsd fel fokozatosan. Ha elsajátítottad a gyakorlatot, megnövelheted a légzés kinntartásának idejét 15 másodpercről 60 másodpercig. Válassz olyan időtartamot, melyet reálisan tartani tudsz. Ezután bővítsd a gyakorlás idejét legfeljebb 11 percre. Ez elegendő idő ahhoz, hogy a prána kivetülése a teljes pránatesten át hasson. Ne erőltesd ezt a szádanát hosszabb ideig. .

Ne feledd, hogy a könyöködet a teljes meditáció alatt egyenesen kell tartanod. Ha szédülsz vagy zavarodottságot érzel gyakorlás közben, győződj meg arról, hogy megfelelően végzed a légzés visszatartását, és a torokzárat (dzsalandar bandha) alkalmazod. Ha megfelelően végzed, kérj meg valakit, hogy felügyelje gyakorlásodat és mérje az időt, a gyakorlás végén masszírozzon meg. Legyen a közeledben egy pohár víz. Ezzel a gyakorlattal magasabb szintre építheted fel az idegrendszered. Ha már elég erős, újfajta stabilitást és önbizalmat fogsz érezni.

Könnyű ülésben alkalmazz enyhe torokzárat, dzsalandár bandát.

 MUDRA: Nyújtsd ki mindkét karod egyenesen előre, a talajjal párhuzamosan. A jobb kezed szorítsd ökölbe, a hüvelykujjad állítsd egyenesen felfelé. A könyököd tartsd egyenesen, az öklöd hozd a tested közepéhez. A bal karod is állítsd középre és fogd át a bal kezed ujjaival a jobb öklöd külső felületét. Nyújtsd a bal hüvelykujjad egyenesen felfelé. Állítsd be a kezeid fogását úgy, hogy a hüvelykujjak oldalai összeérjenek, miközben felfelé mutatnak.. A hüvelykujjak hegyei egy kis “V” alakot formáznak, mint egy puska célzója.

A SZEM HELYZETE: A szemeddel fókuszálja a hüvelykujjaid körmeire és a hüvelykujjakkal alkotott V-alakú célzóra, és nézz annak nyílásán keresztül a távolba. Lásd a V-t és a messzeséget.

LÉGZÉSI MINTA: Mély belégzéssel töltsd meg a tüdőd 5 másodperc alatt.

Teljes kilégzéssel ürítsd ki a tüdőd 5 másodperc alatt. Tartsd kinn a lélegzeted, és várj 15 másodpercet.

 IDŐ: Folytasd ezt a légzési ciklust 3-5 percig. Lassan építsd fel 11 percre. Ne lépd át a 11 percet.

Eredetileg Jógi Bhajan tanította 1979. októberben

pdf verzióban letöltheted itt

Kellemes gyakorlást kívánok! A tapasztalataidat oszd meg velünk is!