Ülés egyenes gerinccel

“Ülj egyenesen!” “Állj egyenesen!” “Húzd ki magad!” “Vigyázz!” Emlékeztek mennyit hallottuk ezeket gyerekkorunkban?

Legjobb szándékunk szerint próbáltunk valahogy egyenesedni, de sohasem volt elég jó. Aztán meg jöttek nekünk, hogy “Gerincferdülésed lesz. Hogy lehet így ülni?” Aztán már felnőttünk, ki-ki a maga egyenességével. Már nem cipelünk nap mint nap iskolatáskát, visszük helyette a válltáskát, féloldalasan, jó nehézre tömve. Ülünk a munkahelyünkön, görnyedünk az asztal fölé és még csodálkozunk, ha fáj a derekunk, hátunk. Pedig hol van még az öregség!

Egyenesen ülni nem művészet, bárki meg tudja tanulni, otthon a szőnyegen, vagy akár irodában ülve, munka közben.

Ülj kényelmes törökülésben, vagy ha nem megy ülj széken, úgy hogy a talpad teljes egészében támaszkodjon a földön. Csukd be a szemed és figyelj a testedre, tartásodra, légzésedre. Egyenesítsd ki a gerincedet, ahogy bármikor szoktad. Figyeld meg a tartásodat, és fokozatosan igazítsd.

  • A medencédet billentsd magad alá, ne legyen hátratolva a feneked. (alsó gerincszakasz)
  • Emeld meg a mellkasodat, enyhén húzd hátra a válladat, egyenesedjen ki a lapockák közti rész. (középső gerincszakasz)
  • Nézzen előre az arcod és húzd be az állad, mintha tokát csinálnál magadnak. (nyaki gerinc)
  • Lazítsd el a hasad és a vállad.
  • Lélegezz természetes hasi légzéssel.  Minden belégzéskor fokozatosan nyújtózz fölfelé a gerinceddel, a medencétől kezdve. Vezesd végig a figyelmedet a gerinc tartó izmokon, és finoman nyújtsd meg a gerincedet lentől haladva. Engedd, hogy a csigolyáid szépen egymás fölé rendeződjenek.
  • Nyújtózz fölfelé a fejtetőddel, mintha a fejed búbjánál fogva húznának fölfelé.

Ne felejtsd a hasad lazítani! Maradj ebben a testhelyzetben és csak lélegezz lazán hasi légzéssel.

Érzed a különbséget?

Amikor észreveszed magadon munka közben, hogy már megint el vagy gémberedve, fáj valamid, vagy nem tudsz rendesen odafigyelni, szánj rá 3 percet és egyenesítsd ki magad. Rögtön jobban fogsz tudni koncentrálni, mert megszűnnek az akadályok és könnyebben jut a vér az agyadba. Hidd el nem fognak rád csúnyán nézni, ha egy kicsit törökülésben ülsz a forgószéken.

Nagyon sok embernek kihívást jelent ténylegesen egyenes gerinccel ülni, annyira elgyengültek a hátizmai. Ha te is szoktál a hát- vagy derékfájásra panaszkodni, mozgasd át  a gerincedet legalább hetente egyszer-kétszer, de inkább 3-4 alkalommal. Próbáld ki ezt a Kundalíni Jóga kriját (gyakorlatsort): Alap gerinc krija!

Paramdev

Hasznosnak érzed az olvasottakat?

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Egészítsd ki a képet!WordPress CAPTCHA